۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۳۲۰۷۱۶
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان درباره افرایش دستمزد تصریح کرد: بحث مزد منطقه‌ای از پارسال قوت گرفت، یعنی  استان‌های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی، هر کدام از صنایع یک نرخ داشته باشند.
کد خبر: ۲۰۲۰

افزایش مزد منطقه‌ای بر اساس شرایط آب و هوا و صنایع استان | تورم همیشه معیار افزایش دستمزد نیست!

 

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط درباره روند تعیین مزد سالانه  گفت: نرخ دستمزد هر ساله توسط شورای عالی کار تعیین می شود  که در قانون کار مشخص شده است که اعضای آن سه تا نماینده از جامعه کارفرمایی و باقی هم نمایندگان دولت هستند که با مطالعه شاخص تورم و وضعیت بازار انجام می پذیرد. کارخانه‌های تولیدی و کارفرماها در حال گفتگو با همدیگر به نتایجی می‌رسند  که  نتیجه آن می شود مصوبه شورای عالی کار و با امضای نمایندگان دولت، کارفرما و کارگران  بحث دستمزد را برای جامعه کارگری و کارفرمایی مشخص می‌کنند.

 

افزایش مزد منطقه‌ای بر اساس شرایط آب و هوا و صنایع استان | تورم همیشه معیار افزایش دستمزد نیست!

افزایش 50 درصدی مزد کارفرمایان را شوکه کرد| تورم و اعتراضات سال قبل باعث شد عدد افزایش مزد را  مناسب‌تر کنند!


محمد هادی قنوات ادامه داد: امسال تقریباً حوزه کارگری نسبت به مصوبه مزد معترض بود. سال گذشته که افزایش بیش از ۵۰ درصد بود جامعه کارفرمایی یک مقدار دچار مشکل و شوک شد چون به هر حال موضوع مزد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی خدمات و یا کالایی که کارفرما ارائه می دهد، داشته باشد اما به هر شکل صحبت‌هایی که شد دوستان ما به نمایندگی از جامعه کارفرمایی از طرف کانون عالی حضور داشتند و پذیرفتند و سایر کارفرمایان هم تمکین کردند.امسال هم با توجه به شرایطی که وجود داشت، تورم و بحث نقدینگی کارخانه ها، صنایع و اعتراضاتی که از سال قبلش بود به این نتیجه رسیدند که  مقدارعدد افزایش مزد را  مناسب‌تر کنند تا کارفرمایی هم بتواند هم فعالیت کند و  هم بحث اخراج و این‌گونه مسائل را نداشته باشیم که اول با مخالفت بخشی از حوزه کارگری مواجه بودیم، اما خود نمایندگان کارگری در شورای‌عالی کار این مصوبه را پذیرفتند و امضا کردند و الان هم در حال اجراست. به هر شکل هر مصوبه‌ای که تصویب شود امکان دارد عده‌ای مخالف یا موافق باشند، اما ما سعی کرده‌ایم همیشه با جامعه کارگری ارتباط نزدیکی را داشته باشیم.

هر مصوبه‌ای امکان دارد  عده‌ای مخالف یا موافق داشته باشد اما ما سعی کرده‌ایم همیشه با جامعه کارگری ارتباط نزدیکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوزستان یکی از استان‌هایی هست که  مجموعه و  تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ارتباط بسیار نزدیک دارند و مسایل و مشکلات را در جلسات دو جانبه حل می‌کنیم و پیشنهاداتی را هم برای دولت می‌فرستیم .

 

افزایش مزد منطقه‌ای بر اساس شرایط آب و هوا و صنایع استان | تورم همیشه معیار افزایش دستمزد نیست!

 تورم همیشه معیار افزایش دستمزد نیست!

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان درباره افرایش دستمزد امسال تصریح کرد: بحث مزد منطقه‌ای از پارسال قوت گرفته بود یعنی  استان‌های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی، هر کدام از صنایع یک نرخ داشته باشند. در حال حاضر باید ببینیم امسال جلسات شورای عالی کار که هنوز شروع نشده اما ما در کانون عالی کارفرمایی در صدد هستیم با آقایان  بیدگلی، سلاح ورزی، جوانی و آهنگریان که سه عضو شورای عالی کار هستند، بتوانیم نظرات جامعه کارفرمایی را از سطح کشور جمع کنیم و انشاالله پیشنهاد خوبی را روی میز ببریم و توافق خوبی را با جامعه کارفرمایی و کارگری داشته باشیم. افزایش مزد می شود بر اساس میزان تورم باشد، اما همیشه تورم غالب نیست و می‌تواند کمتر از این باشد البته باید شرایط صنعت و تولید و خدمات دیده بشود.

برچسب ها: دستمزد دستمزد کارگری کارفرمایان #کارگران #تورم
ارسال نظر
آخرین اخبار